Brev:
Hvilken mad skal han have ved 8 mdr.?
14. oktober 2007
Alder:
8 mdr.
Hvilken mad skal han have ved 8 mdr.?
Kære Helen,
Jeg har brug for lidt råd og vejledning ang. kost og amning. Jeg har en dreng på 8 måneder (er lige blevet), som er glad og veltilpas, og netop er begyndt at kravle.
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget og hvilken mad han skal have i forhold til hans alder. En typisk dag for ham ser sådan ud:
Tidlig morgen: amning
morgen: grød med frugtmos
sover
formiddag 1: grød,samt en halv banan
formiddag 2: amning
sover
eftermiddag: rugbrød eller bondebrød med pålæg, leverpostej,advocado, flødeost osv., samt agurk,kiwi el.lign.
aftensmad: grøntsagsmos med kødboller i.
aften-ved putning som er ca kl 19 hver dag: amning
nat: amning
Han drikker vand af kop til alle måltider. Han har en fin appetit, og min fornemmelse er at han selv siger til og fra i forhold til mad. Er ovenstående nok for et barn på 8 måneder? Og kan vi til byde ham andet det vi gør?
Hvordan er det med at tilbyde ham mælkeprodukter som a-38 og lign.? Vi laver alt maden med modermælkserstatning-hvornår kan vi skifte til at bruge sødmælk?
Han bliver ammet 3-4 gange på et døgn, det afhænger selvfølgelig af natten-nogen gange sover han igennem uden mælk,andre gange bliver han ammet to gange på en nat.
Er 3-4 gange passende for hans alder? og hvornår skal det trappes yderligere ned?
På forhånd tak for din hjælp,
Venlig hilsen fra mig